})();

Tuesday, April 23, 2013

World Kidney Day 2013

5 April 2013 ,Jabatan Nefrologi Hospital Sultanah Bahiyah telah mengadakan sambutan Hari Ginjal Sedunia peringkat negeri Kedah di Tasik Darul Aman,Kedah..agak lewat juga sebenarnya sambutan ni sebab hari Buah Pinggang Sedunia di sambut pada hari Khamis ke 2 pada bulan Mac..ada macam2 aktiviti juga disediakan ..ada aerobic ,ada Walkathon,ceramah,pameran ,pemeriksaan kesihatan percuma & macam -macam lagi lah..yg bagus nya aktiviti macam ni ,boleh mengeratkan lagi hubungan sesama patients..antara Dr & patients..antara staff & patients etc..

hehe..mula2 aku macam tak mau pergi jugak sebab haritu hari Jumaat & aku bekerja..tapi bila fikir balik acara macam ni cuma setahun sekali & aku pun dah lama tak exercise..huhu..kantoi..so,aku cakap kat bos aku ,aku pergi lewat sikit kerja pada haritu..bos aku approved,so ON saja lah =)

Aku sampai dalam pukul 7.30 pagi..ada pendaftaran ..dalam pukul 8.00 pagi start aerobic..huhu..oh I miss my Aerobic Class..last year aku pergi kelas Aerobic tapi tahun ni sebab sibuk sangat ,tak sempat nak pergi ..(huhu..macam bagi alasan pulak kan)..Ok my bad tapi betul tak sempat..hihi..lepas tu ada Walkathon..aku fikir dah alang-alang kat sini,takkan lah tak nak join Walkathon pulak kan..jauh jugak tau 2km ++..haha..serius,aku berjalan lambat..macam siput sedut.ahaks!! lambat ya amat...tapi aku memang kena berterima kasih pada Dr Ng Boon Han..sebab dia berjalan sekali dengan aku ,so aku aku berjaya gak la habiskan walkathon tu..haha..takkan aku nak stop separuh jalan kot..malu lah kan kat Dr..haha..unbelievable la jugak sebenarnya bila mission accomplished .Yes,I can do it!!

Lepas walkathon tu ,Dr Leong Chong Men pulak bagi ceramah pasal Penjagaan Buah Pinggang ..panjang jugak ceramahnya..nanti cerita dalam entry lain lah..lepas ceramah tu aku terus pergi kerja..tak sempat tunggu sampai habis..tapi really enjoy ..haha..paling penting aku habiskan 2km ++ walkathon ,ok!!haha..kecoh padahal jalan macam siput..:P

Kat bawah ni adalah a few gambar dengan rakan,Drs & nurse..sayang jugak sebab Dr Ching Chen Hua tak de.tapi ok ,aku letakkan gambar yg ambil masa World Kidney Day 2011 =)



Bersemangatlah konon



Dr Ching Chen Hua-World Kidney Day 2011



With Dr Leong Chong Men


Dr Ng Boon Han


Dr Yew Shiong Shiong


With Kak Ng Ling Ling -transplant patient



                                     
Kak Wani-Staff Nurse CAPD



Dr Leong & his speech






No comments:

Post a Comment