})();

Sunday, March 31, 2013

Happiness come from acceptance & gratitude =)

Tak perlu kan "benda2 " yg besar untuk buat aku happy..hehe..kalo nak tunggu jadi jutawan baru nak happy,ataupun Brad Pitt masuk meminang (ok yg ni merapu tahap gaban..hehe)baru nak happy..alamatnya sampai bila2 la tak kan happy ..huhu..antara benda2 kecil yg happykan aku lately 

a) My hometution kid dah kenal huruf A sampai I..haha..& dah pandai tulis huruf B (setelah 3 minggu di ajar)..dah pandai tulis C walaupun terbalik tapi teacher Liza still proud of U dear!

b) Tok Wan aku pulak nampak makin sihat..dah boleh melangkah & minum susu pakai cawan..so dah tak payah minum pakai tiub dah..Alhamdullila.huhu..part meracau tu still ada ..sebab blood clot kat otak dia makin besar.salah 1 sebab dia makin lupa & meracau.tapi happy bila tengok dia belajar berjalan perlahan2.

c)Kalau stress macam mana pun,salah 1 hobi aku adalah TENGOK Kucing2 aku yg 11 ekor tu makan nasi!!hehe..ada yg berebut,ada yg lompat dalam bekas sebab tak mau bagi kucing lain makan.tamak!hehe..sangat comel & hilang stress.

Kita akan lebih bersyukur & menghargai hidup bila kita lihat orang yg lebih sakit daripada kita,lebih susah daripada kita & lebih sedih daripada kita.apa pun yang berlaku REDAH JER ,bersedih berduka lara sampai mata buta macam Kassim Selamat pun tak boleh ubah apa2 =)

No comments:

Post a Comment