})();

Wednesday, March 13, 2013

"Dan apabila aku sakit, maka Dia lah yang menyembuhkan penyakitku"

Ada  1 KUMON kid tanya aku bagaimana AIDS boleh berjangkit..aku pun explain la sikit2..sesuai untuk pengetahuan am bagi budak umur 12 tahun..tiba2 dia tanya macam ni..

"orang sakit AIDS ni tunggu masa nak MATI je lah ,teacher kan?"

huhu..sentap jugak aku ..tapi aku jawap macam ni je...

"Bukan pesakit AIDS saja yang tunggu masa nak MATI ,Aiman...TAPI KITA SEMUA TUNGGU MASA NAK MATI"..

boleh pulak budak tu jawap"Memang la kita semua nak mati tapi pesakit AIDS cepat lagi kan?"..

ish budak ni..banyak benar soalannya...

"Kita tak tau,kot nanti awak ke, teacher ke jatuh kerusi terus mati.sapa tau kan.Allah je yang tau"...terus budak tu jawap.."Ye lah ye lah teacher menang"sambil buat muka bosan..huhu...


nak share jugak ada 1 ayat ni..surah SURAH ASY-SYU’ARA ayat 80,maksud ayat tu

"Dan apabila aku sakit, maka Dia lah yang menyembuhkan penyakitku"


No comments:

Post a Comment