})();

Friday, March 25, 2011

AKU=Dulu,Under Treatment &Sekarang...Future=???





               
Gambar ni diambil pada November 2008....a few months before I was diagnosed with SLE..betul lah kan orang cakap,the future is not in our hand..huhu..masa gambar ni diambil aku tersangatlah happy...in fact,super super happy...hehe..kalau ada alat untuk ukur tahap ke"happy" an aku..masa ni kegembiraan aku betul-betul berada pada tahap maksima...masa ni semua perasaan bercampur aduk ..happy+lega..lega sangat-sangat..finally,aku berjaya jugak habiskan my degree in Communication Engineering (UIAM)........this is a very  long long journey... masa ni baru lepas poster exhibition on my Final Year project.." ADPCM (adaptive pulse code modulation ) implementation on TMS320617"huhu..dengar tajuk pun aku sakit kepala:-)..my best friend a.k.a my FYP 's partner,Encik Jasman  & I worked very very hard to complete this project..project ni lebih kurang =hardware programming..we must do the program by using XILINX software and then implemented into the hardware(TMS320617)....we spent 2 semester(+- lebih kurang 1 tahun)..of course together with our beloved supervisor,Dr Akhmad Unggul....huhu..sebab tu lah tersenyum riang ...finally..finally..finally=DONE...kalau UNDONE=makin lama lagi la jangka hayat aku di UIA..huhu...tak sangka la a few months lepas tu aku sakit..so,segala perancangan =GONE WITH THE WIND:-(













                     Gambar ni masa hari convocation aku..on 11th October 2009..huhu..3 bulan lepas aku sakit..sejujurnya,sedih jugak tengok gambar ni..walaupun dulu aku bukanlah Miss Universe ataupun Angelina Jolie..hihi..tapi gambar ni....chubby betul pipi aku....masa ni baru 2 kali cyclo chemo..high dose on prednisolone a.k.a steroids...kaki pun bengkak masa ni..siap ada gelembung air lagi kat kaki..adehlah...aku berjalan atas stage pun lambat yang teramat sangat...selangkah demi selangkah..suppose masa ni aku kena ambik frusemaide(ubat untuk buang air kecil )..kesian kan masa ni..nak buang air pun terpaksa bergantung dengan ubat...frusemaide ni pulak,kalau dah makan=kena ulang alik ke toilet la...tapi yang bagusnya ,kaki tak bengkak....hehe..sebab aku fikir takkanlah aku nak berulang alik ke toilet pulak sepanjang dalam hall tu....so,aku pun jadi doktor sendiri..pagi tu aku tak makan ubat....so,kaki aku pun bengkak la..hehe..memang salah aku la,tapi no choice..sebab muka aku yang dah jadi double or maybe triple pada masa ni..ramai kawan-kawan aku yang tak berani nak tegur aku sebab takut silap orang...aish...ramai yang terkejut..kalau orang yang tahu aku sakit pada masa tu kira oklah kan...tapi yang tak tahu tu mesti cakap.."apalah budak ni makan sampai tembam gila"..hehe..walaubagaimanapun,aku still bersyukur sebab boleh naik atas stage & ambil sendiri my degree..& boleh berjalan tanpa kerusi roda...pada masa tu,benda yang paling menakutkan =tarikh 11 .10 .2009 aku kena admit wad ke..sakit teruk ke ...aku pengsan dalam hall ke ..terjatuh masa tengah berjalan ke..semua tu agak menakutkan..so,syukur Alhamdullilah..hari tu berlalu dengan EXCELLENT..most of my best friends came& I got 10 bouquets of flowers!!(part ni terover excited sikit..aicehh)..tiada yg lebih sempurna melainkan celebrate my happy day with my families & friends...thank u very very much:-)...convocation ceremony =Sunday....Tuesday = my cyclo chemo day..huhu..memang I m the warrior princess la..huhu...
                          Gambar ni =gambar aku yang the latest...29 January 2011...almost 2 years lepas aku sakit..pipi=still tembam...hehe..side effects  prednisolone yang lain still ada....ubat still lagi berjenis-jenis.. no complaint as long as my SLE &kidney remain under control..tapi aku lebih positive sekarang compare dengan gambar masa aku convocation dulu....masa convocation tu..aku =lost...huhu..tak tahu nak buat apa..air mata pun banyak keluar..sakit sikit =menangis...lepas tu kurung diri dalam bilik..sampai family aku pun risau..huhu..Alhamdullilah,now I am very happy with my life..hehe..tak jadi engineer..cuma cikgu cap ayam je...tak kaya jugak..tapi my life =awesome!!..Thank u very much to Kak Diana,for giving me opportunities to start my new life with awesome friends & kids:-)

                              
                              Future=diluar bidang kuasa aku..InsyaAllah akan sentiasa dikurniakan yang terbaik..Amiin..

4 comments:

  1. hye the warrior princess!!!
    tahniah!! U r very strong dear... ^_^

    deno xtau nak panggil apa tuan puteri kakak atau adik coz deno da berumur 22 tahun.. tuan puteri tak gtau pun umur tuan puteri berapa... hihi :) sungguh seronok baca kisah tuan puteri! tuan puteri seorang yang kuat dah tabah...! semoga tuan puteri sentiasa sihat dan kuat!

    oh ya, utk pengetahuan tuan puteri, deno juga seorang pesakit SLE sejak berumur 10 tahun.. iaitu sejak 13 tahun yag lalu.. sekarang dpt pykt jantung pula... apa la nasib deno nie kan, tp kita xboleh give up, kan? heeee... :p

    opSS! lupa nak gtau, thankS 4 sharing kisah tuan puteri dgn SLE!! Eh2,jgn lupa ke www.dayangdeno.blogspot.com tau!! ^_^

    ReplyDelete
  2. hehe..panggil kak liza la:-)..kelakar pulak panggil tuan puteri..haha...sorry to hear that..dik,jangan putus asa ye...kalau kita putus asa,musuh kita a.k.a SLE tu lagi seronok sebab dia ingat dia dah menang..hihi...be strong ya:-)...nanti akak tengok your blog...

    ReplyDelete
  3. Puteri Liza!!!!
    Wah rindu hang sgt2...
    Alhamdulillah for the superb positive progress.. u look great and sound even greater!

    You have the strong faith to overcome this situation & to beat ur enemy! Go Liza Go!

    :))

    ReplyDelete