})();

Monday, January 6, 2014

Kita hanya merancang..




Ada orang tanya,"5 tahun lagi hang nak duduk mcm ni lagi ka?"..hehe..faham faham..maksud orang tu 5 tahun lagi life & keja aku still macam ni jugak ke?..jawapan aku standard ..entahlah...jawapan entahlah tu sebenarnya aku malas nak buat ulasan panjang2 untuk sesuatu yg kita tak pasti & orang yang tak berapa kenal.

Sejujurnya..kalau orang lain letak perancangan 5 tahun,10 tahun,20 tahun etc...akuletak perancangan 1 tahun demi setahun..selepas setahun ,masih bernafas..Alhamdullilah..go for another year..in fact ,masa SLE relapse & cyclo chemo,plan hidup aku cuma 1bulan demi 1 bulan ..ok dapat dilalui dengan jayanya.Alhamdullilah.

Aku cuma malas nak merancang melebih2 ,entah kan panjang umur entahkan tidak..go with the flow sudah..kalau merancang & berharap lebih lebih tapi kesihatan tak mengizinkan,kita jugak yg frust..apa-apa pun keputusan yang aku buat ,kesihatan tetap keutamaan..tapi saving untuk masa tua wajib ada..dibuatnya panjang umur,saving takde nak makan apa ye tak ?hehe..Selagi berdaya & mampu bekerja berusahalah sebaik mungkin.caiyokk!! 

No comments:

Post a Comment